8 zachowań, które ujawniają, że ktoś cierpi z powodu niskiej samooceny

Redakcja
Redakcja
2 maja 2018
Fot. iStock/Katarzyna Bialasiewicz
Następny

Nie każdy z nas może pochwalić się wysoką samooceną. Poczucie własnej wartości nie jest cechą daną raz na zawsze. To, w jaki sposób postrzegamy siebie, może zależeć od wielu czynników — od doświadczeń, które wpływają na nasze postrzeganie własnej osoby, tego, jak widzą nas inni. W wielu przypadkach widzenie siebie w negatywnym świetle może wejść w nawyk i wtedy poczucie niskiej wartości staje się jeszcze bardziej dokuczliwe.

Szczególnie narażone są na to osoby wrażliwe, bardziej doświadczone przez los oraz te, które były częściej krytykowane lub negatywnie oceniane przez innych. Powtarzające się samokrytyczne myśli napędzają tę nieszczęsną spiralę. Może pojawić się przy tym myślenie depresyjne, złość, frustracja, lęk, wstyd, czy poczucie winy.

Osobie cierpiącej z powodu niskiej samooceny nie łatwo jest funkcjonować, ponieważ postrzega świat jako wrogie miejsce, a siebie jako ofiarę, która czuje się zbyt bezsilna, aby zmienić cokolwiek na lepsze. Nie zawsze jednak osoba z niską samooceną to ta, która ze smutkiem izoluje się  od innych ludzi. Istnieje wiele kluczowych zachowań, od wycofania po pewną agresję, które wskazują na niskie poczucie własnej wartości.

8 zachowań, które ujawniają, że ktoś cierpi z powodu niskiej samooceny

1. Brak zdecydowania

Osoby cierpiące z powodu niskiej samooceny bardzo często nie potrafią podjąć decyzji, mają problem z dokonywaniem wyborów i potrzebują na nie znacznie więcej czasu, niż inni. Przez to pozwalają, aby umykało to, co jest dla nich ważne i dobre. Zbyt dużo czasu spędzają rozmyślaniu o tym, co się wokół dzieje, a nie działaniu. Uważają, że niezależnie od dokonanego wyboru i tak nie ma on znaczenia dla poprawy ich życia.

2. Odczuwanie samotności

Osoby o niskiej samoocenie mają problem ze swoją samotnością. Z tego powodu wolą spędzać czas z innymi osobami, byle nie być samym, albo odwrotnie — pozostają na uboczu, wycofują się z kontaktów z innymi.

3. Atakowanie innych

Osoby o niskiej samoocenie mogą atakować osoby, które lubią siebie i wysoko oceniają swoją osobę. Często pojawia się tendencja do krytykowania, przyczepiania się o drobiazgi dla samej zasady, by popsuć dobry humor.

strona 1 z 2
druga część artykułu na następnej stronie

5 trików, które pomogą zmotywować się do porannych ćwiczeń

Redakcja
Redakcja
2 maja 2018
Fot. iStock/Geber86
 

Ruch o poranku nie brzmi zbyt zachęcająco, szczególnie gdy z tęsknotą spoglądamy na ciepłe jeszcze łóżko. Z drugiej strony, tak wiele mówi się o zaletach ruchu, szczególnie tego porannego, który zastępuje filiżankę gorącej kawy, że aż szkoda nie spróbować. Nie ma rzeczy niemożliwych i nawet do porannej aktywności fizycznej można się po prostu przyzwyczaić.

Wymaga to samozaparcia i chęci, ale jest prostsze do zrobienia, niż wygląda na pierwszy rzut oka. Wystarczy zastosować kilka sposobów, które pomogą się zmienić w porannego sportowca.

5 trików, które pomogą zmotywować się do porannych ćwiczeń

1. Świadomość i chęci

Przede wszystkim musisz wiedzieć, dlaczego to robisz. Jeżeli masz dobre chęci i świadomość, ile zyskasz zwlekając się rano z łóżka, to masz o wiele większe szanse na sukces. Pomyśl sobie, że od rana będziesz miała dobry nastrój, rozruszasz swoje ciało, dostaniesz energetycznego kopa i rozruszasz metabolizm jeszcze przed śniadaniem. Nie ma lepszego początku dnia.

2. Przygotuj się

Gdy już wiesz, że rano planujesz rozruch, ułatw sobie zadanie i dzień wcześniej przygotuj wszystkie ciuchy i akcesoria potrzebne do ćwiczeń. Dzięki temu nie będziesz musiała szukać wymówek, którymi wytłumaczysz swoje lenistwo.

3. Umów się sama ze sobą na kwadrans

Nie forsuj się! Na sam początek wystarczy, że przeznaczysz na poranny rozruch 15 minut. Najczęściej z samego rana nie mamy zbyt wiele czasu, ale kwadrans każdy z nas jest w stanie wysupłać z napiętego harmonogramu. Każda minuta w ten sposób spożytkowana przynosi ci coś dobrego.

4. Bądź sprytna

Jeśli nie jesteś w stanie wyobrazić sobie, że dzień zaczynasz od 15 minut skakania na skakance lub biegu, trochę sama siebie oszukaj. Po prostu zamiast ćwiczeń, które ciebie niespecjalnie rano ucieszą, wyznacz sobie kwadrans na intensywny spacer z psem lub też do pracy. Po prostu zaparkuj dalej samochód lub zostaw go w garażu. Nawet taka z pozoru niewielka zmiana przygotuje cię na znacznie większe.

5. Uczyń z treningu przyjemność

Wszystko zależy od ciebie. Dobierz sobie taką aktywność, żeby tobie jak najbardziej pasowała. Pamiętaj także o konieczności regeneracji, bo codzienne ćwiczenia mogą po prostu przeforsować możliwości twojego organizmu. Czasem warto odpuścić i wyluzować, aby trening zawsze pozostał przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem, którego starasz się unikać.

źródło:  purestyle.pl


Beko rozpoczyna globalną misję walki z otyłością wśród dzieci. Wspólnie z FC Barceloną wesprze UNICEF

Redakcja
Redakcja
2 maja 2018
Fot. Materiały prasowe

Beko poprzez kampanię Jedz jak Mistrz (Eat Like A Pro) rozpoczyna swoją nową globalną misję, która ma na celu zapobieganie otyłości wśród dzieci. Wiodący producent urządzeń gospodarstwa domowego ogłasza współpracę z organizacją UNICEF i swoim obecnym Partnerem Sponsoringowym – klubem piłkarskim FC Barcelona i jego Fundacją Barça. Cel jest szczytny – chodzi o zebranie 1 miliona euro na rzecz walki z otyłością wśród najmłodszych.

Beko zamierza pójść dalej, niż inspirowanie i zwiększanie świadomości problemu – chce również zebrać milion euro dla UNICEF-u, zachęcając ludzi na całym świecie, by dzielili się w mediach społecznościowych swoimi zdrowymi nawykami żywieniowymi. Za każdy wpis, oznaczony hasztagiem #EatLikeAPro, który pojawi się na Instagramie lub Twitterze, Beko przekaże UNICEF-owi 1 euro. Zebrana kwota zostanie przeznaczona na prowadzone przez organizację programy, mające na celu zapobieganie nadwadze i otyłości wśród dzieci. FC Barcelona dołączyła do kampanii nie tylko dlatego, że zaangażowali się w nią obaj jej partnerzy, lecz również ze względu na fakt, że promowanie zdrowych nawyków żywieniowych jest głównym elementem działań prowadzonych przez Fundację Barça.

Jeśli utrzymają się dotychczasowe tendencje, do 2025 roku na całym świecie będzie ponad 70 milionów dzieci zmagających się z nadwagą i otyłością. Akcja Beko to odpowiedź na ten problem. Marka chce zapobiegać jego rozwojowi poprzez zwiększanie świadomości w zakresie zdrowego żywienia najmłodszych, a do udziału w swojej inicjatywie zachęca wszystkich, którym ta kwestia nie jest obojętna. Aby zwiększyć siłę oddziaływania tej społecznej akcji, 6 maja podczas El Clásico – najczęściej oglądanego meczu klubowego na świecie – zamiast logotypu Beko na rękawach zawodników FC Barcelony pojawi się hasło kampanii: Eat Like A Pro (Jedz jak Mistrz).

Drużyna FC Barcelony w wyjątkowych T-shirtach zagra właśnie podczas tego legendarnego wydarzenia. W jakim celu? Zawodnicy FCB są inspiracją dla milionów dzieci na całym świecie. Jako bohaterowie wielu młodych ludzi, zachęcają do prowadzenia zdrowej, zbalansowanej diety i aktywnego trybu życia. Hasło „Jedz jak Mistrz” ma przekonać najmłodszych do zdrowego jedzenia, a dorosłym zwrócić uwagę na rosnący światowy problem.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Założeniem kampanii Jedz jak Mistrz (Eat Like A Pro) jest pokazanie rodzicom i dzieciom z różnych krajów, jak odżywiają się najlepsi piłkarze oraz dzielenie się wiedzą w zakresie prowadzenia zbilansowanej diety.

UNICEF walczy o prawa i dobro wszystkich dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które są w trudnej sytuacji. Zebrane pieniądze pozwolą wcielić w życie programy, mające na celu poprawę jakości odżywiania najmłodszych i ograniczenie rosnącej wśród nich otyłości.

Osoby, które na swoim Instagramie lub Twitterze podzielą się nawykami dotyczącymi zdrowego jedzenia, nie tylko przyczynią się do zwiększenia zebranej na cel charytatywny kwoty, ale też będą miały szansę wygrać podpisaną koszulkę FC Barcelony z logotypem #EatLikeAPro z limitowanej edycji. Fundacja Barça będzie wspierać kampanię w mediach, promując udział w niej wśród ponad pięciu milionów swoich fanów.

“Otyłość wśród dzieci jest wyzwaniem dla całego świata i bardzo nas cieszy, że trzy wiodące globalne marki – Beko, FC Barcelona i UNICEF – jednoczą się, by stawić mu czoła. Reakcją Beko na ten kryzys jest wykorzystywanie w urządzeniach AGD najnowszych technologii, które ułatwiają przygotowywanie zdrowych posiłków; dodatkowo prowadzimy działania zwiększające świadomość  problemu i jego rozwiązań. Co więcej, wspólnie z FC Barceloną wspieramy UNICEF poprzez charytatywną akcję w mediach społecznościowych i unikalny hasztag #EatLikeAPro na rękawach zawodników FCB w trakcie meczu El Clásico”, mówi Hakan Bulgurlu, CEO Beko.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Victor Aguayo, szef Globalnego Programu Odżywiania UNICEF-u dodaje: “Otyłość wśród dzieci coraz częściej dotyka biedniejsze rodziny i kraje. Występuje wtedy, gdy nie dostarczamy najmłodszym wszystkich składników odżywczych, których potrzebują do tego, by prawidłowo się rozwijać. Bardzo cieszymy się ze współpracy z naszymi partnerami Beko i FC Barceloną. Wierzymy, że nasze połączone działania przyniosą pozytywne zmiany dla dzieci na całym świecie”.

 “We wszystkich naszych programach wykorzystujących metodologię FutbolNet, które docierają do 120 tysięcy dzieci i młodzieży na całym świecie, promujemy aktywność fizyczną i szacunek. W tym przypadku chodzi o szacunek do samego siebie, a dokładniej o poprawienie własnych nawyków żywieniowych – twierdzi Jodi Cordoner, wiceprezydent FC Barcelony i Fundacji Barça.

 

 


Zobacz także

Małe rytuały. Znajdź czas na kawę! Akcja #rodzINKA. Tydzień III, wyzwanie 19

Jedzenie szparagów zwiększa ryzyko raka piersi? Czy to przełomowe badania?

3 rzeczy, których nauczyła mnie śmierć mojej matki