5 trików, które pomogą zmotywować się do porannych ćwiczeń

Redakcja
Redakcja
2 maja 2018
Fot. iStock/Geber86
 

Ruch o poranku nie brzmi zbyt zachęcająco, szczególnie gdy z tęsknotą spoglądamy na ciepłe jeszcze łóżko. Z drugiej strony, tak wiele mówi się o zaletach ruchu, szczególnie tego porannego, który zastępuje filiżankę gorącej kawy, że aż szkoda nie spróbować. Nie ma rzeczy niemożliwych i nawet do porannej aktywności fizycznej można się po prostu przyzwyczaić.

Wymaga to samozaparcia i chęci, ale jest prostsze do zrobienia, niż wygląda na pierwszy rzut oka. Wystarczy zastosować kilka sposobów, które pomogą się zmienić w porannego sportowca.

5 trików, które pomogą zmotywować się do porannych ćwiczeń

1. Świadomość i chęci

Przede wszystkim musisz wiedzieć, dlaczego to robisz. Jeżeli masz dobre chęci i świadomość, ile zyskasz zwlekając się rano z łóżka, to masz o wiele większe szanse na sukces. Pomyśl sobie, że od rana będziesz miała dobry nastrój, rozruszasz swoje ciało, dostaniesz energetycznego kopa i rozruszasz metabolizm jeszcze przed śniadaniem. Nie ma lepszego początku dnia.

2. Przygotuj się

Gdy już wiesz, że rano planujesz rozruch, ułatw sobie zadanie i dzień wcześniej przygotuj wszystkie ciuchy i akcesoria potrzebne do ćwiczeń. Dzięki temu nie będziesz musiała szukać wymówek, którymi wytłumaczysz swoje lenistwo.

3. Umów się sama ze sobą na kwadrans

Nie forsuj się! Na sam początek wystarczy, że przeznaczysz na poranny rozruch 15 minut. Najczęściej z samego rana nie mamy zbyt wiele czasu, ale kwadrans każdy z nas jest w stanie wysupłać z napiętego harmonogramu. Każda minuta w ten sposób spożytkowana przynosi ci coś dobrego.

4. Bądź sprytna

Jeśli nie jesteś w stanie wyobrazić sobie, że dzień zaczynasz od 15 minut skakania na skakance lub biegu, trochę sama siebie oszukaj. Po prostu zamiast ćwiczeń, które ciebie niespecjalnie rano ucieszą, wyznacz sobie kwadrans na intensywny spacer z psem lub też do pracy. Po prostu zaparkuj dalej samochód lub zostaw go w garażu. Nawet taka z pozoru niewielka zmiana przygotuje cię na znacznie większe.

5. Uczyń z treningu przyjemność

Wszystko zależy od ciebie. Dobierz sobie taką aktywność, żeby tobie jak najbardziej pasowała. Pamiętaj także o konieczności regeneracji, bo codzienne ćwiczenia mogą po prostu przeforsować możliwości twojego organizmu. Czasem warto odpuścić i wyluzować, aby trening zawsze pozostał przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem, którego starasz się unikać.

źródło:  purestyle.pl


Zostały ci resztki czerwonego wina? Nie wylewaj, zrób złuszczającą maskę na twarz

Redakcja
Redakcja
2 maja 2018
Fot. iStock/gilaxia
 

Czy znajdzie się ktoś, kto nie lubi czerwonego wina? Jeśli tak, to są to zdecydowanie wyjątki od reguły. Czerwone wino to jeden z ulubionych kobiecych trunków, po który sięgamy zarówno do romantycznej kolacji, jak i do chwil z książką, dla relaksu w przyjaciółkami. Kochamy ten smak, kochamy uczucie błogości, które mu towarzyszy.

Oczywiście wino, jak każdy alkohol, powinno być spożywane rozsądnie, żeby nie szkodzić zdrowiu.

Zalety czerwonego wina

Niewielkie ilości czerwonego wina mają znakomity wpływ na zdrowie. Od dawna wiadomo, że wino chroni serce, przedłuża młodość, dobrze wpływa na zęby, poprawia pamięć, trawienie, zapobiega nowotworom, chroni przed cukrzycą typu 2, pomaga wzrokowi, a także wzmaga libido. To jedne z wielu zalet wina dla zdrowia, ale trzeba wiedzieć, że można je wykorzystać również do pielęgnacji urody.

Wino na twarz

Gdy po imprezie zostanie niewielka ilość wina, na którą już nie ma ochoty, a zostawić też szkoda, żeby się nie marnowało, można zrobić z niego naprawdę skuteczną maseczkę. Wino obfituje w polifenole oraz flawonoidy, dzięki czemu odsuwa ryzyko starzenia organizmu. To doskonale sprawdza się w maseczce złuszczającej, która odświeży skórę twarzy.

Taką maseczkę można wykonać z łyżki wina i trzech łyżek cukru pudru. Wystarczy wymieszać składniki i nałożyć na twarz na około 10 minut. Wino w takiej postaci nie powinno spływać ze skóry. Po 10 minutach należy zmyć delikatnie maseczkę z twarzy, przy okazji wykonując peeling. Po zabiegu należy nałożyć odżywczy, nawilżający krem, którego używamy na co dzień.

Wino doskonale działa również w połączeniu z kakao lub gorzką czekoladą. Wystarczy zmieszać łyżeczkę czerwonego wina z łyżką kakao oraz łyżką miodu, i na 15 minut nałożyć na twarz.  Po tym czasie wystarczy zmyć skórę ciepłą wodą, by cieszyć się jego odmładzającym i nawilżającym działaniem.

źródło: wizaz.pl


8 zachowań, które ujawniają, że ktoś cierpi z powodu niskiej samooceny

Redakcja
Redakcja
2 maja 2018
Fot. iStock/Katarzyna Bialasiewicz
Następny

Nie każdy z nas może pochwalić się wysoką samooceną. Poczucie własnej wartości nie jest cechą daną raz na zawsze. To, w jaki sposób postrzegamy siebie, może zależeć od wielu czynników — od doświadczeń, które wpływają na nasze postrzeganie własnej osoby, tego, jak widzą nas inni. W wielu przypadkach widzenie siebie w negatywnym świetle może wejść w nawyk i wtedy poczucie niskiej wartości staje się jeszcze bardziej dokuczliwe.

Szczególnie narażone są na to osoby wrażliwe, bardziej doświadczone przez los oraz te, które były częściej krytykowane lub negatywnie oceniane przez innych. Powtarzające się samokrytyczne myśli napędzają tę nieszczęsną spiralę. Może pojawić się przy tym myślenie depresyjne, złość, frustracja, lęk, wstyd, czy poczucie winy.

Osobie cierpiącej z powodu niskiej samooceny nie łatwo jest funkcjonować, ponieważ postrzega świat jako wrogie miejsce, a siebie jako ofiarę, która czuje się zbyt bezsilna, aby zmienić cokolwiek na lepsze. Nie zawsze jednak osoba z niską samooceną to ta, która ze smutkiem izoluje się  od innych ludzi. Istnieje wiele kluczowych zachowań, od wycofania po pewną agresję, które wskazują na niskie poczucie własnej wartości.

8 zachowań, które ujawniają, że ktoś cierpi z powodu niskiej samooceny

1. Brak zdecydowania

Osoby cierpiące z powodu niskiej samooceny bardzo często nie potrafią podjąć decyzji, mają problem z dokonywaniem wyborów i potrzebują na nie znacznie więcej czasu, niż inni. Przez to pozwalają, aby umykało to, co jest dla nich ważne i dobre. Zbyt dużo czasu spędzają rozmyślaniu o tym, co się wokół dzieje, a nie działaniu. Uważają, że niezależnie od dokonanego wyboru i tak nie ma on znaczenia dla poprawy ich życia.

2. Odczuwanie samotności

Osoby o niskiej samoocenie mają problem ze swoją samotnością. Z tego powodu wolą spędzać czas z innymi osobami, byle nie być samym, albo odwrotnie — pozostają na uboczu, wycofują się z kontaktów z innymi.

3. Atakowanie innych

Osoby o niskiej samoocenie mogą atakować osoby, które lubią siebie i wysoko oceniają swoją osobę. Często pojawia się tendencja do krytykowania, przyczepiania się o drobiazgi dla samej zasady, by popsuć dobry humor.

strona 1 z 2
druga część artykułu na następnej stronie

Zobacz także

Dbaj o siebie najlepiej, jak potrafisz. Akcja „Jestem siebie warta”

„Żyjemy w czasach, kiedy w każdą minutę musimy coś wcisnąć. Trzeba usiąść i odważnie przyznać, że wcale nie chcę robić wszystkiego”

Cieszę się, płaczę, starzeję. Wolę żyć niż mieć wyprasowaną twarz