4 znaki zodiaku, które mają problem z odchudzaniem

Redakcja
Redakcja
2 grudnia 2018
Fot. iStock/Orbon Alija
Następny

Zrzucanie wagi to temat dość kłopotliwy. Nasze starania nie zawsze przekładają się na faktyczne wyniki. Nie każdy schudnie na diecie, a tych, którzy osiągną w krótkim czasie swój cel, czasem dopada znienawidzony efekt „jojo”. Tylko nieliczni, o wyjątkowym zacięciu i chęci wprowadzenia stałych zmian w życiu, mogą liczyć na powodzenie. Bo szczupła sylwetka to nie tylko starania na diecie, ale zmiana nawyków już po jej zakończeniu.

A mówiąc o rezultacie odchudzania, nie sposób nie wspomnieć o tym, że naprawdę wiele zależy od naszego nastawienia oraz charakteru. Bo jeśli ktoś ma słomiany zapał albo doskonale wie, że i tak będzie podjadał słodkie co nieco, żadna dieta nie pomoże. A z kolei to, jakie ma mamy do pewnych rzeczy podejście, zależy od naszego charakteru. I właśnie o pewnych cechach, możliwościach i słabych stronach każdego z nas mówią horoskopy. Co prawda należy traktować je raczej jako dobrą zabawę, niż życiowy wyznacznik jedynie słusznego postępowania, ale warto wiedzieć, co dodaje nam sił, a co może wpływać na porażkę. Tak samo można odnieść to do powodzenia  w trakcie diet — jedne znaki zodiaku mają łatwiej, inne, zawsze będą miały pod górkę z chudnięciem. Jesteście ciekawi, co w tej kwestii podpowiadają gwiazdy?

źródło: www.astrotheme.com 

 

Czy to już miłość, czy jeszcze kochanie? Co odróżnia młodzieńcze uczucie od dojrzałej miłości?

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
2 grudnia 2018
Fot. iStock / ballero
 

Miłość powoduje, że na wiele rzeczy patrzymy w inny, rzadko obiektywny sposób. Początki zauroczenia zawsze przynoszą tzw. motyle w brzuchu i chęć spędzania ze sobą każdej wolnej chwili. Nie sztuką jest wychwalać na początku związek. Sztuką jest tak budować relację, by miłość ślepą, młodzieńczą, zmienić w dojrzałe uczucie.

Niekiedy przenosimy na kolejne relacje pewne zachowania, które zdążyły wejść nam w krew. I one powodują, że następne związki nie do końca gwarantują satysfakcję i bezpieczeństwo, a z czasem się wypalają.  A po czym można poznać, czy związek opiera się na dojrzałej lub niedojrzałej miłości?

5 zachowań, które pomagają odróżnić młodzieńcze uczucie od dojrzałej miłości

1. Obawa przed porzuceniem kontra poczucie bezpieczeństwa 

W relacji niedojrzałej możesz obawiać się porzucenia, tego, że wszystko się rozstrzygnie bez twojego udziału. Emocje mogą cię przytłaczać, odbierać pewność siebie i popychać do nieprzemyślanych działań. Miłość dojrzała daje spokój i poczucie bezpieczeństwa. Dobre uczucie nie wyklucza pojawienia się smutku czy niepokoju, ale nie pochłania przez to całej twojej energii.

2. Wątpliwości kontra pewność

W związku niepewnym ciągle szukasz akceptacji, potwierdzenia tego, że jesteś dla kogoś ważna. Nie czujesz się dobrze, mimo tego, że stale rozpatrujesz wątpliwości i starasz je rozwiać. W związku dojrzałym czujesz się kochana i nie musisz stale szukać potwierdzenia dla miłości ofiarowanej przez bliską osobę.

3. Rozchwianie kontra akceptacja

Związek niedojrzały sprawia, że tracisz kontrolę nad emocjami, popełniasz błędy, które pogarszają samopoczucie. Dojrzałe uczucie powoduje, że dostrzegasz swoje wady, ale koncentrujesz się częściej na zaletach. Nawet gdy coś dzieje się nie po twojej myśli, nie czujesz się zdruzgotana lub przerażona brakiem kontroli.

4. Strach przed zmianami kontra spokój

Zmiany są procesem naturalnym. Jednak gdy nie czujesz się pewnie w związku, boisz się tego, co może nadejść. To powoduje, że tracisz zdolność do podejmowania mądrych decyzji i stajesz się usztywniona, w oczekiwaniu najgorszego. Związek dojrzały pozwala na wyjście poza strefę komfortu i czerpanie budujących doświadczeń z nowej sytuacji.

5. Poświęcenie kontra świadome decyzje

W związku, który nie daje poczucia bezpieczeństwa, możesz być gotowa do wielkiego poświęcenia, byleby nic się nie zmieniało na gorsze. Dojrzała miłość pozwala na podejmowanie wyważonych decyzji. Umożliwia także akceptację utraty pewnych rzeczy, ale nigdy kosztem samej siebie.

źródło:  themindsjournal.com 


Wątroba choruje po cichu. Zrób dla niej sześć dobrych uczynków, by cieszyć się zdrowiem

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
2 grudnia 2018
Fot. iStock/GeorgeRudy

Wątroba jest narządem, o którym pamiętamy dopiero wtedy, gdy dopadają nas dolegliwości. Na co dzień nie przejmujemy się nią specjalnie, pamiętając o jej zdolnościach do regeneracji. Tymczasem nic nie trwa wiecznie, więc i kondycja nadwyrężonej wątroby może bardzo podupaść.

Co ważne, dzieje się tak najczęściej dopiero wtedy, gdy proces chorobowy jest już zaawansowany. A nie da się żyć bez wątroby, ponieważ odpowiada ona m.in. za: odtruwanie organizmu z alkoholu czy amoniaku i leków, wytwarza żółć i białka, magazynuje witaminy i żelazo, produkuje energię.

Wątroba choruje po cichu

Wątroba nie jest unerwiona, a więc wszelkie stany zapalne i następujące w niej zmiany, nie są odczuwalne w niej samej. Chorobie mogą towarzyszyć lżejsze symptomy, które zrzucamy na karb codzienności: zmęczenie, senność, apatia, zaburzenia koncentracji, wzdęcia, nudności. Dopiero ból, który powoduje nacisk powiększonej wątroby na jej otrzewną oraz okoliczne narządy, zażółcenie skóry, nieustające problemy trawienne alarmują o nieprawidłowościach. Niestety, gdy pojawiają się objawy wyraźnie sugerujące kłopoty z wątrobą, sytuacja może być już poważna. Tymczasem można dla niej zrobić wiele, bez zbędnego wysiłku.

6 dobrych uczynków dla wątroby 

1. Stosuj prezerwatywy

To zalecenie, choć w pierwszej chwili może nie mieć wiele wspólnego z wątrobą, jest bardzo ważne. Szczególnie w przypadku częstej zmiany partnerów seksualnych. Także przypadkowy seks niesie ze sobą zagrożenie zakażeniem wirusem HBV i HCV, które powodują rozwój zapalenia wątroby typu B i C.

2. Ogranicz ilość przyjmowanych leków

Leki wyjątkowo obciążają wątrobę. Większość z nich metabolizowana jest w komórkach wątroby, co może powodować jej uszkodzenie. Najbardziej szkodzą jej leki przeciwbólowe i przeciwzapalne (szczególnie z paracetamolem) należące do grupy niesteroidowych leków przeciwzapalnych (NLPZ) oraz antybiotyki. Nie da się ukryć, że Polacy zbyt często i czasem bez uzasadnienia sięgają właśnie to ten rodzaj farmaceutyków.

3. Zmniejsz ilość cukru w diecie

Cukier szkodzi nie tylko sylwetce, ale także zdrowiu całego organizmu. W kontekście wątroby szczególnie zagraża jej syrop glukozowo-fruktozowy, który zawiera dużą ilość fruktozy, w 99% pochłaniany przez nią. Nadmiar spożycia tego cukru w codziennej diecie podnosi ryzyko wystąpienia niealkoholowego stłuszczenia wątroby (NAFLD).

4. Przeprowadź detoks

Detoks wątroby jest bardzo pożytecznym działaniem. Pozwala oczyścić ją z wielu toksyn, które każdego dnia dostają się do wątroby w wyniku wdychania zanieczyszczonego powietrza, jedzenia fast foodów, spożywania konserwantów i chemii w żywności. Palenie papierosów i picie alkoholu również bardzo szkodzi. Odtruwanie wg specjalnej diety można przeprowadzić nawet w jeden wolny dzień. Poza lekkimi posiłkami warto sięgnąć po sok z surowych buraków, który przyspiesza usuwanie toksyn z komórek wątroby, oraz zioła, takie jak napar z korzenia karczocha oraz napar z mniszka lekarskiego.

5. Zmień dietę

W perspektywie dłuższego czasu warto zmniejszyć w codziennej diecie tłuste potrawy, słodycze, czerwone mięso, kawę i alkohol. Warto w ich miejsce wprowadzić więcej produktów bogatych w nasiona i wypiekanych z mąki pełnoziarnistej, świeże warzywa i owoce, tłuste ryby, oleje tłoczone na zimno.

6. Daj o higienę

Niedostateczna higiena rąk oraz przygotowywania posiłków niesie ryzyko rozwinięcia się chorób wątroby. Szczególnie dotyczy to wirusów HAV i HEV, odpowiadających za wirusowe zapalenie wątroby typu A i E, zwanymi „chorobami brudnych rąk”. Szczególnie HAV pojawia się na skutek braku higieny osobistej i zbiorowej.

źródło:  www.mp.pl ,   zdrowie.gazeta.pl  


Zobacz także

7 prostych przepisów na dania z jagodami. Pysznie, kolorowo, ale nie zawsze słodko

Nie popełniaj tych błędów w makijażu. Faceci naprawdę je dostrzegają

Dostajesz porannego SMS-a od partnera? Czy wiesz, co tak naprawdę znaczy?