10 sygnałów, które świadczą o tym, że twój związek nie ma większych szans na przetrwanie. Jeśli widzisz je u siebie, odpuść

Redakcja
Redakcja
5 grudnia 2017
Fot. iStock / nd3000
 

Miłość piękna, romantyczna, trudna czy szalona — jaka by nie była, zawsze przynosi zakochanym morze emocji. Poczucie absolutnego szczęścia przeplata się z małymi dramatami, rezygnacja z powrotami. To, jak wygląda relacja między dwojgiem ludzi nie podlega żadnym odgórnym regulacjom. Jeśli uczucie istnieje, rozwija się tak długo, jak długo pozwalają na to partnerzy.

Nie każdy związek przetrwa, tylko czasem chcemy trzymać się ułudy, że coś jeszcze z tego będzie, tyle rzeczy można naprawić. Wypieramy z głowy i serca sygnały, które są jak żółte ostrzegawcze światło. Jeśli choć raz przez głowę przemknie myśl, że trzymanie się tego układu nie ma sensu, lepiej rozejrzyj się dookoła. Być może przeoczyłaś sygnały, które jasno dają do zrozumienia, że ten związek nie ma większych szans na przetrwanie.

10 znaków, że przyszedł czas odpuścić 

1. Partner próbuje cię zmienić

Jeśli ktoś próbuje cię „przerobić ” na jego modłę, przemyśl taki układ. Czy warto być z kimś, kto nie akceptuje cię w pełni i przy kim nie będziesz do końca sobą?  Łatwiej jest wypełnić pustą przestrzeń w życiu po byłym partnerze, niż wypełnić pustą przestrzeń wewnątrz siebie.

2. Słowa nie pokrywają się z czynami

Nie ufaj komuś, kto jedno mówi, a drugie robi, bo nigdy nie będziesz mogła na nim do końca polegać. Zawsze lepiej być samemu, niż tkwić w złym towarzystwie.

3. Naciskasz na miłość za wszelką cenę

Tak bardzo pragniesz uwagi i miłości, że jesteś w stanie zrobić wiele, by on był z nadal tobą, choć wasze drogi się rozchodzą. Nie powinnaś błagać kogoś, żeby został. Tylko ktoś wyjątkowy pozostanie przy tobie i udowodni, jak bardzo cię kocha.

4. Seks opiera się jedynie na atrakcyjności fizycznej

Pociąg fizyczny jest ważny w relacji i dopełnia związek, jego sferę uczuciową. Ale jeśli partner zauważa tylko twoje piękno, a nie głębię twojego serca, trudno o prawdziwą bliskość. Przecież nie jesteś rodzajem trofeum, poza tym ładna twarz lub ładne ciało, nie będą towarzyszyły wam zawsze. A co wtedy?

5. Nie możesz ufać partnerowi

Brak zaufania z różnych powodów prędzej czy później zniszczy każdy związek. Czas odkryć, kto jest fałszywy, a kto jest prawdziwy i zaryzykuje dla ciebie wszystko.

6. Nie otrzymujesz szacunku

Nie ma nic smutniejszego od braku szacunku, ignorowania i pogardy. Pamiętaj, że lepiej być samotnym z godnością, niż tkwić w związku, który wymaga poświęcenia twojego szczęścia i poczucia własnej wartości.

7. Twoje zdanie się nie liczy

On, jego, dla niego — jeśli w waszej codzienności wybrzmiewają przede wszystkim te zwroty, nie masz zbyt wiele do powiedzenia. Twoje zdanie jest mało istotne, choć to przecież ty tworzysz drugi filar podtrzymujący wasz związek.

8. Poświęcasz się dla niego

Rezygnujesz z realizacji własnych planów i marzeń, aby twój partner dostał tego, czego pragnie. Popadasz w rutynę, omijasz wszelkie ryzyko, dokonujesz tylko bezpiecznych i łatwych wyborów, ponieważ boisz się tego, co może się stać. Jeśli w tym będziesz trwała, nic się nie wydarzy.

9. Uwiera cię twoja sytuacja

Odczuwanie dyskomfortu, trudność w odnalezieniu się w relacji świadczy o poważnych kłopotach między partnerami. Pojawiające się łzy i niepokój świadczą o bezradności i zachęcają raczej do tego, by uwolnić się i otworzyć na możliwość nowych relacji.

10. Nie potrafisz wyjść z cienia wspomnień

Żyjesz przeszłością, bo ona niesie ze sobą najpiękniejsze wspomnienia. To może oznaczyć, ze twój związek nie przynosi ci już nic dobrego, nowego.

Pamiętaj, że pewne rzeczy muszą rozwijać się i przemijać w sposób naturalny, a jedyną rzeczą, której nie powinnaś wypuszczać z rąk, to nadzieja.


 

źródło: www.marcandangel.com


Nie daj się migrenie. Odpowiednia dieta wpływa na załagodzenie problemu

Redakcja
Redakcja
5 grudnia 2017
Fo. iStock/SIphotography
 

Ataki migreny to koszmar, z którym zmaga się wiele osób, bez względu na wiek. Ataki są bardzo silne i mogą trwać nawet do 72 godzin silnemu, a bólowi głowy w okolicy skroniowej mogą towarzyszyć również nadwrażliwość na światło, nudności oraz ból twarzy. Wiele cierpiących na migreny osób podczas ataku zostaje wyłączonych ze zwykłego funkcjonowania, aż do ustąpienia przykrych objawów.

Ważną kwestią poruszaną w temacie migren jest wpływ diety na pojawianie się i intensywność ataków. Badacze zajmujący się tym zagadnieniem uważają, że nawet 40% wszystkich przypadków ataków migreny powoduje niewłaściwa dieta, która największy wpływ ma na dzieci, bo dorośli lepiej kontrolują swoje zachowania i świadomie unikają kłopotliwych pokarmów. Wiadomo również, że migreny występują częściej u osób, które omijają posiłki lub są odwodnione.

Co szkodzi najbardziej?

Naukowcy starają się określić jakie rzeczy wyzwalają i nasilają ataki. Migrenicy najczęściej uczą się na własnym przykładzie, czego powinni unikać, by oszczędzić sobie cierpienia. Nie u każdego zadziała ta sama profilaktyka, ale warto szukać indywidualnych rozwiązań.

1. Czekolada

U części cierpiących na migrenę można zaobserwować wielką chęć na duże ilości czekolady chwilę przed atakiem. Z tego powodu trudno określić, czy czekolada wyzwala ten atak, czy chęć na nią związana jest jedynie z jego pojawieniem się.

2. Napoje z kofeiną

Wpływ kofeiny na pojawienie się migreny to kwestia wybitnie indywidualna, jednym szkodzi a innym pomoże zwalczać ból głowy. Trudno wyobrazić sobie dzień bez filiżanki gorącej kawy czy herbaty, wielu sięga również po energetyki, aby dodać sobie szybkiej energii. Tu należy zachować ostrożność, ponieważ energetyki są bardzo szkodliwe.

3. Wino i inne alkohole

Wino zawiera azotany, które u osób cierpiących na migrenę łatwiej rozkładają się na azotyny i przekształcają się w tlenek azotu, który ma związek z migrenami. Co więcej, tyramina obecna w czerwonym winie i innych napojach wysokoprocentowych, zwiększa dopływ krwi do mózgu, co może nasilić objawy.

4. Pożywienie wysokoprzetworzone

Uboższe w składniki odżywcze pokarmy nie służą zdrowiu, w dodatku zawierają tyraminę oraz duże ilości soli. Tyramina nasila objawy, a konserwanty mogą zwiększać dopływ krwi do mózgu i wywoływać ataki. Obecne w wędlinach azotany mogą powodować rozszerzenie naczyń krwionośnych w mózgu. Należy zwrócić szczególną uwagę na konserwy mięsne i rybne, wędzonki, szynki, kiełbasy itp.

5. Sery dojrzewające

Sery żółte długodojrzewające (cheddar, brie, camembert) również zawierają duże ilości tyraminy.

6. Cytrusy

Są źródłem tyraminy oraz histaminy, które potencjalnie mogą utrudniać proces wydzielania neuroprzekaźników i powodować ataki migreny. Histamina obecna jest także w owocach morza, suszonych grzybach i drożdżach piekarniczych.

7. Rośliny strączkowe

Mimo licznych zalet zdrowotnych rośliny strączkowe zawierają substancje pochodzenia azotowego, więc mogą powodować rozszerzenie naczyń krwionośnych w mózgu i ból głowy.

8. Polepszacze smaku

Glutaminian sodu, aspartam, sztuczne substancje słodzące, siarczyny, mogą wywoływać ataki. Unikaj produktów z tymi dodatkami, takich jak gotowych zup w proszku, kostek rosołowych czy słodziki do napojów.

5 produktów, o których warto pamiętać w diecie przeciwko migrenie

1. Orzechy i nasiona

Orzechy i nasiona są bezcennym wsparciem dla układu nerwowego, ze względu na dużą zawartość magnezu. Wiele badań wskazuje na to, że mocny ból głowy może mieć związek z niedoborem magnezu — u pacjentów, którzy przyjmowali suplementy magnezu, częstotliwość ataków migreny zmalała o więcej niż 41 %.

2. Ryby morskie

Tłuste ryby morskie są ważnym sprzymierzeńcem w walce z migrenami. Są one bogate w kwasy tłuszczowe omega-3 – EPA i DHA. Badania wykazały, że u pacjentów przyjmujących suplementy omega-3, już w ciągu sześciu tygodni zmniejszyła się częstotliwość oraz nasilenie ataków migreny. Warto spożywać cztery porcje tłuszczów rybnych w ilości 125 g tygodniowo, by osiągnąć podobny efekt.

3. Imbir

Imbir to naturalny środek przeciwzapalny, który blokuje działanie hormonów odpowiedzialnych za powstawanie stanów zapalnych. Imbir łagodzi również nudności towarzyszące migrenom.

4. Jajka

To doskonałe źródło ryboflawiny (witaminy B2), witamin D i B12, których niedobór prowadzi do ataków migrenowych.

5. Woda

Wypijanie małymi porcjami przez cały dzień 1,5-2 litry wody zmniejsza ryzyko wystąpienia ataków migreny. Odwodnienie powoduje zmniejszenie przepływu krwi do mózgu i utratę elektrolitów, które mogą powodować skurcz naczyń krwionośnych w mózgu i atak.

źródło: gurbacka.plmigrenicy.pl


Dlaczego on tęskni za tobą dopiero wtedy, gdy orientuje się, że już go nie potrzebujesz

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
4 grudnia 2017
Fot. iStock/mauro_grigollo

Nadejdzie moment, w którym zobaczy cię z kimś innym. Zacznie się zastanawiać, kim jest ten facet i dlaczego to nie on stoi u twojego boku. Dlaczego nie ma go na twoich zdjęciach na Facebooku, dlaczego pojawia się na nich ktoś inny. Nie powiedziałeś mu jeszcze, że z kimś się spotykasz, bo uważasz, że nie jesteś mu tego winna.

Zadzwoni do ciebie, ty nie odbierzesz. Napisze – ty nie odpowiesz natychmiast, więc będzie się zastanawiał, co takiego się zmieniło, co się wydarzyło w twoim życiu, że nie jesteś już na każde jego skinienie. Może podejrzewa, że kogoś masz. Nawet jeśli podejrzewa, nie chce w to uwierzyć.

Nie możesz wytłumaczyć tego twojemu nowemu facetowi. Przecież  ludzie, którzy są tylko przyjaciółmi, nie wysyłają sobie nawzajem wiadomości o 1 w nocy. Więc ignorujesz te SMSy aż do rana, a może nawet dłużej, bo rano nie pamiętasz, by na nie odpowiedzieć.

„Przepraszam, że nie odpisałam …” Nie mówisz więcej ani nic nie wyjaśniasz. A on powie, że to w porządku, bo będzie po prostu szczęśliwy, że cię słyszy.

Kiedyś odpowiadałaś natychmiast, w ciągu kilku sekund i zawsze byłaś tą osobową w związku, która czeka z telefonem w ręku. Teraz jego kolej.

I nie jesteś złośliwa, ale odczuwasz z tego powody lekką satysfakcję.

Będzie za tobą tęsknił, kiedy coś zaplanuje, ale tobie coś wyskoczy i, tak jak on to robił wcześniej milion razy, odwołasz spotkanie. Tylko teraz to on jest tym, który został zraniony.

Będzie za tobą tęsknił, kiedy zobaczy coś, co przypomni mu o tobie, co wywoła wspomnienia. Twoja ulubiona piosenka, serial w telewizji. Miejsce, w którym uwielbiałaś z nim spacerować. Wszystko to przypomni mu się właśnie teraz.

Będzie za tobą tęsknił, kiedy się spotkacie, a ty będziesz zerkać na ekran telefonu czekając na wiadomość od kogoś innego.

Będzie za tobą tęsknił, gdy wydarzy się coś wspaniałego i uświadomi sobie, że jesteś pierwszą osobą, której chce o tym powiedzieć.

Albo wtedy, gdy wydarzy się coś naprawdę strasznego i zda sobie sprawę, że byłaś jedyną osobą zdolną zrozumieć jego emocje.

Może byłaś zbyt troskliwa, za dużo miałaś w sobie miłości. Może byłaś zbyt silna. Może zawsze „na wyciągnięcie ręki”. Może uczyniłaś swoje uczucia zbyt oczywistymi, dla niego. Nie myślałaś o tym wtedy.

Będzie za tobą tęsknił, gdy nie dostanie od ciebie codziennej wiadomości z pytaniem „wszystko w porządku?”, ponieważ teraz budzisz się obok kogoś, kto pokazał ci, że ważniejszy jest prawdziwy dotyk i obecność.

Będzie za tobą tęsknił, kiedy przestaniesz się starać, by cię dostrzegł. Dostrzeże cię w końcu sam i zrozumie, że jesteś o wiele bardziej niezwykła, niż myślał.  I znienawidzi samego siebie za to, że tak późno zdał sobie z tego sprawę.

Bo nawet on wie, że zasługujesz na coś lepszego.

Długo patrzył, jak starałaś się być wystarczająco dobra dla niego. Długo sprawiał, że czułaś, że taka nie jesteś

Będzie za tobą tęsknił, gdy tylko zda sobie sprawę, że go nigdy go nie potrzebowałeś, a jednak go wybrałaś. I że powinien był zauważyć w tym wartość.  Kiedy to sobie uświadomi, zjawi się, by ci o tym powiedzieć. Powie wszystko, co chciałaś usłyszeć wcześniej. I to będzie moment, w którym zdecydujesz, że w dalszą drogę ruszasz już bez niego.


Na podstawie: thoughtcatalog.com

 


Zobacz także

Maks Świerkowski

„Hej, mam na imię Maks, mam 11 miesięcy. Uratuj mi życie, proszę”

Po pierwsze „wracaj do domu przed 20:00”. Poznaj pięć zasad Japońskiej Organizacji Kochających Mężów

Drew Barrymore autorką kolekcji Drew ♥ Crocs Chevron Collection