Go to content

Masz w sobie żyłkę przedsiębiorcy? Sprawdź, czy masz cechy bizneswoman

Fot. iStock/Cecilie_Arcurs

Myślisz o założeniu własnego biznesu? Sprawdź najpierw czy nadajesz się na przedsiębiorcę. Dr Magdalena Kaczmarek, psycholog z kierunku zarządzanie i przywództwo na Uniwersytecie Z SWPS, przedstawiła listę cech i predyspozycji osób przedsiębiorczych i mających szansę na odniesienie sukcesu.

Jedną z cech kluczowych dla osób planujących założenie własnej działalności gospodarczej jest zgoda na tolerowanie ryzyka i działanie warunkach niepewności. Wiadomo – nigdy nie możemy być do końca pewni sukcesu naszego przedsięwzięcia, choćby z tego względu, że na wiele czynników zewnętrznych nie mamy po prostu wpływu.

Ważna jest także wiara we własne sprawstwo, skuteczności i zdolności. Chcesz być przedsiębiorcą, uwierz, że ci się uda, nawet jeśli początkowo napotkasz na swojej drodze trudności.

Bądź kreatywna, sumienna i nie bój się przewodzić innym. Bądź otwarta na nowe doświadczenia i naucz się efektywnie analizować zjawiska, które obserwujesz. To właśnie te cechy przybliżą cię do sukcesu.

Istotne są oczywiście również inne czynniki, takie jak otoczenie przedsiębiorcy (przyjazny lub wrogi inicjatywom gospodarczym klimat), kultura i ogólne przekonania ludzi (to jak postrzegamy przedsiębiorców, nasze osobiste poczucie bezpieczeństwa i przeświadczenie, że żyjemy w państwie prawa), oraz wsparcie najbliższych (tego ostatniego bardziej niż mężczyźni potrzebują panie, ale też i one potrafią lepiej niż panowie z niego skorzystać).

Wystarczy teraz tylko rozważyć wszystkie „za i przeciw” i nie zrażać się tym,  że życie przedsiębiorcy, to – przynajmmniej na początku – życie w dużej niepewności.


Zródło: centrumprasoweswps.pl