Chcesz iść po podwyżkę? 6 argumentów, które możesz wykorzystać

Ewelina Celejewska
Ewelina Celejewska
15 lutego 2018
1 z 1

Chcesz iść po podwyżkę? 6 argumentów, które możesz wykorzystać

Fot. iStock/frankpeters

Wszyscy dostają premie

Czasem informacje o premiach są ogłaszane oficjalnie, czasem mówi się o nich wyłącznie na papierosie. Jeśli masz wrażenie, że każdy co jakiś czas dostaje jakieś dodatkowe pieniądze, tylko ty nie, powinnaś o tym porozmawiać.

Jest duża rotacja

Jeśli w firmie występuje duża rotacja pracowników, coś musi być na rzeczy. Na ogół oni sami rezygnują, bo np. wynagrodzenie jest nieadekwatne do ilości obowiązków. W takiej sytuacji pracodawca powinien docenić tych, którzy są związani z firmą już długi czas, bo wdrażanie nowych osób to często strata czasu i pieniędzy. Jako pracownik z dłuższym stażem, możesz poprosić o podwyżkę w takiej sytuacji.

Podnosisz kwalifikacje

Jeżeli poza sukcesami w firmie, możesz także pochwalić się dbaniem o swój rozwój zawodowy, masz w ręku dodatkowy argument. Własna inicjatywa oraz chęci do nauki i podnoszenia kwalifikacji bardzo dobrze świadczą o pracowniku. Warto o tym wspomnieć w trakcie rozmowy.

Na podstawie: Business Insider/Poranny

PoprzedniNastępny

Dieta kopenhaska – Jadłospis

Redakcja
Redakcja
15 lutego 2018
dieta kopenhaska jadłospis
Fot. iStock / hoozone
 

Dieta kopenhaska jadłospis ♦ Pory spożywania posiłków ♦ Założenia diety kopenhaskiej  Przykładowe menu na trzynaście dni  Harmonogram spożywania posiłków

Jedna z najbardziej restrykcyjnych diet, jakie znamy i podobno najbardziej skuteczna. Przede wszystkim w krótkim czasie pozwala zgubić wiele kilogramów, ale nie należy zapominać, że tak szybka utrata masy ciała niesie za sobą zdrowotne konsekwencje.

Harmonogram

Dieta nie może być stosowana dłużej, z powodu restrykcyjnego założenia — przez 13 dni, należy spożywać tylko 3 posiłki dziennie, o stałych porach z dopuszczalnym wahaniem +/- 30 min:

  • śniadanie — między 8 a 9 godziną,
  • obiad — między 12 a 14 godziną,
  • kolacja — między 16 a 18 godziną

 

Fot. iStock / Plateresca

Fot. iStock / Plateresca

Dieta Kopenhaska jadłospis:

Dzień pierwszy oraz ósmy:

  • Śniadanie: kubek czarnej kawy z łyżeczką cukru
  • Obiad: 1 – 2 jajka ugotowane na twardo, szklanka szpinaku lub brokułów
  • Kolacja: – befsztyk wołowy (200g), 5 liści sałaty z oliwą z oliwek i odrobiną soku z cytryny

Dzień drugi oraz dziewiąty:

  • Śniadanie: kubek czarnej kawy z łyżeczką cukru
  • Obiad: befsztyk wołowy (200g) z  5 liści sałaty z oliwą z oliwek i odrobiną soku z cytryny, można zjeść również owoc — jabłko, grejpfrut
  • Kolacja: 5 chudych plasterków szynki drobiowej, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego

Dzień trzeci oraz dziesiąty:

dieta kopenhaska jadłospis

Fot. iStock / Budogosh

  • Śniadanie: 1 kubek kawy, 1 kostka cukru, 1 mała kromka pieczywa (grzanka)
  • Obiad: pół paczki (szklanka) gotowanego szpinaku, 1 pomidor, 1 surowy mały owoc
  • Kolacja: 2 jajka na twardo, 1 gruby (100 g) plaster szynki (lub 5 chudszych), 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny

 

Dzień czwarty oraz jedenasty:

  • Śniadanie: 1 kubek kawy, 1 kostka cukru
  • Obiad: 1 jajko na twardo, 1 duża marchewka, małe opakowanie serka wiejskiego (twarożku naturalnego) (100-150 g)
  • Kolacja: pół szklanki kompotu z owoców (ugotowanego bez cukru, owoce zjadamy), 2/3 szklanki (słownie: dwie trzecie, a więc niecała jedna szklanka!) jogurtu naturalnego

Dzień piąty oraz dwunasty:

  • Śniadanie: 1 duża starta marchewka z sokiem z cytryny
  • Obiad: 1 duża (300 g) chuda gotowana ryba (pstrąg, dorsz lub sola) z sokiem z cytryny. Rybę można także usmażyć bez tłuszczu.
  • Kolacja: 1 duży befsztyk wołowy (200 g), 5 liści sałaty, pół paczki (6-8 główek) gotowanych brokułów

Dzień szósty oraz trzynasty: 

dieta kopenhaska jadłospis

Fot. iStock / NycyaNestling

  • Śniadanie: 1 kubek czarnej kawy, 1 kostka cukru, 1 mała kromka pieczywa (grzanka)
  • Obiad: 1 duszona pierś kurczaka bez skóry, 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny
  • Kolacja: 2 jajka na twardo, 1 duża starta marchewka

Dzień siódmy:

  • Śniadanie: 1 kubek herbaty (najlepiej zielonej) bez cukru
  • Obiad: 1 pierś (150 g) kurczaka grillowana lub z piekarnika, 1 świeży owoc
  • Kolacja: brak

Przeczytaj więcej o diecie kopenhaskiej: Dieta kopenhaska – radykalna, skuteczna dieta „ostatniego ratunku”. Czy na pewno?

Dieta kopenhaska jadłospis

na podstawie: Avanti fit&beauty nr 01/2016, wydanie specjalne , mojdietetyk.pl


Syndrom Atlasa. 5 wskazówek, jak przestać pomagać innym ponad swoje siły

Redakcja
Redakcja
15 lutego 2018
1 z 1

Syndrom Atlasa. 5 wskazówek, jak przestać pomagać innym ponad swoje siły

Fot. iStock/kieferpix

1. Odróżnienie potrzeby pomocy od stanu wykorzystywania

Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić w tym przypadku jest uświadomienie sobie problemu. Możemy zauważyć to sami lub ktoś bliski uświadomi nam swoje obawy. Wtedy należy zastanowić się, co przymusza nas do pomagania ponad siły, i czy potrafimy odróżnić prawdziwą potrzebę pomocy, od sytuacji, w której po prostu ktoś wykorzystuje naszą empatię.

2. Ćwiczenie asertywności

Asertywność pozwala bez krzywdzenia innych osób zadbać o własne potrzeby. Wypowiadanie stanowczego „nie” wynika z przysługującemu każdemu z nas prawu domowy. I nie zawsze trzeba szczegółowo wyjaśniać, dlaczego nie chcemy lub nie możemy się czegoś podjąć. Warto w myślach, przed lustrem lub w obecności bliskiej osoby przećwiczyć możliwe scenariusze i odmowy. Dzięki temu wzrośnie pewność siebie.

3. Wyznaczenie granic

To kolejny krok, który pozwoli się zdystansować od przytłaczającego poczucia konieczności bycia dla innych. Granice trzeba wyznaczyć w jasny sposób i wyraźnie zaakcentować, że pewne rzeczy są dla nas nienaruszalne. Budowanie dystansu może nastąpić poprzez odcięcie się grubą kreską od dotychczasowych zachowań, lub stopniowej zmianie. Ważne jest, by dokonać tego asertywnie, nie agresywnie.

4. Zaakcentowanie własnych potrzeb

Teraz należy postawić swoje potrzeby na pierwszym miejscu. Najpierw względem samego siebie, a następnie podkreślić je w relacjach z innymi, aby każdy pamiętał, że my nie jesteśmy tytanami, czasem mamy gorsze dni, i wtedy zasługujemy zarówno na pomoc, jak i szacunek. Nie ustępuj naciskom innych i nie wpędzaj się w wyrzuty sumienia. Dobro i troska powinny przepływać w obie strony.

5. Odbudowanie harmonii 

Czyli postawienie przysłowiowej kropki nad i. Należy znaleźć czas tylko dla siebie, poświęć czas książce, muzyce lub temu, co naprawdę sprawia przyjemność oraz relaksuje, a na co dotychczas nie było czasu. Życie jest dobre i warto żyć jego pełnią przede wszystkim dla siebie.


 

źródło: psychologiazycia.com

PoprzedniNastępny

Zobacz także

Fot. Archiwum prywatne

Tworzenie od podstaw czegoś nowego daje ogromnie dużo satysfakcji. #KobietyBiznesuRakiety

Popieramy postulat wolnego piątku! Naukowcy twierdzą, że powinniśmy pracować tylko cztery dni w tygodniu

Popieramy postulat wolnego piątku! Naukowcy twierdzą, że powinniśmy pracować tylko cztery dni w tygodniu

Przestań harować jak wół. 6 powodów, dla których nie warto

Przestań harować jak wół. 6 powodów, dla których nie warto